woensdag 7 december 2011

De Winst van de lezer

Recent verscheen het boek De Winst van de lezer (Uitgeverij Acco). Dit is het eerste boek dat is verschenen over het boekenvak in Vlaanderen. Het boek is nu ook als e-boek verkrijgbaar: klik hier voor meer informatie. Als je wilt weten hoe het boekenvak er echt uitziet in Vlaanderen, dan is dit een must. Het boek vertrekt bij de auteur, gaat dieper in op de algemene uitgever, op de educatieve uitgeverijen, op de boekhandel (zowel de zelfstandige als de ketenwinkels) om uiteindelijk te eindigen bij de lezer. Het laatste hoofdstuk gaat over de toekomst van het boek en is een bijdrage die ik heb geschreven voor het boek. Het is gebaseerd op de presentaties die ik her en der al heb gegeven over dit onderwerp. De toekomst van het boek in 60 slides vind je hier.
Alle reacties en suggesties zijn welkom.

1 opmerking:

  1. Spijtig genoeg niet beschikbaar in kindle formaat (de meest verkochte e-reader) en ook niet rechstreeks verkrijgbaar op amazon.
    Ik lees massa's boeken. Sederd ik een kindle heb, enkel nog engelstalige boeken.
    E-boeken die aangeboden worden op websites, zijn wat mij betreft maar halve e-books. Ik koop mijn boeken direct op mijn kindle, typisch als ik ergens ver weg van het internet ben.

    BeantwoordenVerwijderen